Utolsó kommentek

  • hir6kommentár: @luci.a.tuti: Ahogy látom az URLek megváltoztak: tutimagantanar.hu/keres/angol-nyelv/budapest/online-nem-feltetel (2024.01.16. 11:13) Aki tud jó angol magántanárt az szóljon!!
  • Rolex1780: Szia engem legalább kettő de lehet 3 is érdekelne . Hol tudom megrendelni ? exexrolex@gmail.com (2011.07.02. 08:11) Balaton Sound Bérlet 25000
  • suff: Sziasztok! Látom elég régiek a hozzászólások csak némi infót szeretnék gyűjteni a következő Gucáról! Én is trombitás vagyok és elvarázsolt ez a fesztivál és el kell jutnom oda jövőre! :) Érdkelne ... (2010.12.09. 21:00) guca trombitafesztivál
  • okko el loco (törölt): sejtettem, hogy valami ilyesmit fogsz válaszolni (2010.10.22. 17:34) rocket man
  • CsegeJani: @okko el loco: :)))) nekem bejön:) de csak a sorozat miatt amiben volt. (2010.10.22. 14:52) rocket man
  • okko el loco (törölt): na ezt mégis hogy képzeled? (2010.10.22. 09:42) rocket man
  • nyirzsik: na így már teljes :) (2010.10.01. 10:55) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: TEODOR férfi keresztnév Eredete: Görög, Német, Latin, Jelentése: Isten ajándéka Névnapok: •augusztus 16 •szeptember 2 •november 9 •december 27 •december 28 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: ... (2010.10.01. 10:54) !Welcome Teo!
  • okko el loco (törölt): szép jelentése van azt meg kell hagyni :D köszönjük az utánajárást nyirzsik :)) (2010.10.01. 10:05) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: férfi keresztnév Eredete: Teodor, Jelentése: német rövidülése Névnapok: •szeptember 2 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: •TEOBALD •TEODOR •TEOFIL •TERESTYÉN •TÉTÉNY •TÉZEUSZ (2010.09.30. 16:31) !Welcome Teo!
  • Utolsó 20

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.08.11. 18:25 KissJuhászBéla

Grúzia Update

Keresgéltem, ha már így kifakadtam a faszom háborúra. Tényleg nem tudom mi az igazság. Álljon itt egy magyarázat az orosz oldal védelme érdekében......

A grúz hadsereg támadott először az oszétiai orosz állampolgárokra, ezért oroszország válaszképpen megvédte saját állampolgárait a grúziához tartozó független, 70.000 fős köztársaságban. Az oroszok nem terrorosták és nem is jelentenek terrorveszélyt az amerikai pogárokra. A grúz hadsereg volt az aki minden ok nélkül rálőtt a civil lakosságra. Oroszország csupán megakadályozta a további vérontást. Nem céljuk a megszállás, csupán az országuk alapvető alkotmányos jogait érvényesítik, miszerint a saját polgáraikat védik. (tudni kell, dél oszétia 92-ben nyerte el viszonylagos függetlenségét, a terület közigazgatásilag grúzia, mivel sem grúzia sem oroszország nem ismerte el a köztársaságot, viszont idő közben a lakosság nagyrésze megkapta az orosz állampolgárságot oroszországtól)

Az amerikai média, legfőképp a CNN, az egészet úgy állítja be mint ha az oroszok lennének a gonoszok. Ezen igen sok amerikai orosz és oroszországi amerikai is háborog. Az elmúlt időben a nyugati média folyton a Putin féle diktatúrával az ő szavaikkal élve rezsimmel riogatott. Egyes bloggerek már olyan összeesküvés elméleteket gyártanak miszerint, a berlini olimpia arra kellett a náci németországnak, hogy könnyebben tálalhassa a második világháborút. Amerika most ugyanerre készül, ez a kis akció arra volt jó hogy végképp meggyőzze a média által a nyugati világot arról, hogy az oroszok rosszat akarnak és kegyetlen gyilkosok. Irán lesz a következő akit megtámadnak, majd szép sorban az összes nagy népességű ország amely veszélyt jelenthet a világuralomra törekvésben.

Most jöjjön a Grúz oldal.....

1795-ben az orosz csapatok magára hagyták a Grúz államot egy perzsa invázió idején. Így elesett majd később ismét bekebelezte az orosz birodalom. 1921-ben a bolsevik oroszország ismét elfoglalta az akkor független államot és létrehozta benne a saját kommunista rendszerét, melynek több százezer ember esett áldozatául. Ezen felül a második világháborúban majd hétszázezer grúz esett el a náci németország ellen folytatott harcokban. 1989 április kilencedikén az orosz csapatok erővel vertek le egy békés demnstrációt, mely a függetlenséget szerette volna kiharcolni békés úton.

1991 és 93 között az orosz hadsereg által támogatott szeparatista csoportok 400.000 grúz családot telepítettek ki és ezreket gyilkoltak meg Abháziában. A mai napig nem mehetnek vissza a szülőföldjükre.

Ez nem volt elég. Manapság az orosz kormány a következő lépésekkel szopatja a nyugat barát Grúziát.Folyamatosan emeli a Grúziának eladott gáz árát (ez ismerős), szabotálja az ország áramellátását. Betiltotta a Grúz borokat és ásványvizeket az orosz piacon. Továbbá támogatja a grúz területen tevékenykedő illegitim államalakulatokat Abháziát és Dél Oszétiát.

Néhány Grúziában lekapcsolt orosz kém vallomása az orosz állam irányelveiről a területén élő grúzokkal szemben:

- Az iskoláknak minden grúz nevű diákjukat le kell jelentsék a helyi rendőrségen.

- A rendőrség azt az utasítást kapta, hogy bánjon kíméletlenül a grúzokkal.

- A grúz üzleti érdekeltségeket tönkreteszik a hatóságok.

- A grúz külsejű embereket nagy előszeretettel ellenőrzi és inzultálja a rendőrség.

Ebből látszik hogy napjainkban minden grúzt bűnözőként kezel az orosz állam. Ez rasszizmus és nem megengedhető a XXI. században. Ez egy kicsi és büszke ország harca a nagy és aggresszív szomszéddal. Itt az ideje, hogy lehúzzuk a fátylat a történtekről.

A grúz hadsereg 2008 augusztusában sikeresen legyőzte az országa területén működő illegitim államformát. (az oroszok sem ismerték el hivatalosan, mégis támogatták) Az orosz hadsereg ezt követően behatolt grúzia területére és harcba bocsátkozott a grúz hadsereggel. Jelenleg a grúz haderő a világ egyik legjobb hadserégevel küzd miközben az orosz tankok folyamatosan törnek előre, a légierő grúz városokat bombáz és az összes tengeri kikötőjük blokád alatt áll. A Dél Oszétiában felállított orosz támogatású, bűnözőkből verbuvált kormány Grúziát a dél oszét lakosság kiírtásával vádolja, ami szemenszedett hazugság, a Kreml provokációja. Grúziában évszázadokig éltek békében egymás mellett a grúzok, zsidók, örmények, abházok és a többi kis népcsoport. Grúzia nem visel hadat oszétia ellen, hiszen évszázadok óta békében éltek egymás mellett. Grúza csupán az országát védi az orosz nacionalistáktól, akik egy rég letűnt birodalom romjait szeretnék újból felépíteni, bekebelezvén a kis államokat. Az igazi népírtás a 80as 90es években történt amikor az orosz martalócok kitelepítették azt a 400.000 embert az otthonából. Grúzia ebben a háborúban egy kicsi és büszke ország aki a jogaiért küzd a világ egyik legerősebb hadseregével szemben.

Miért támadna meg egy 4 millió lakosú ország egy 150 milliós szuperhatalmat?? Ez olyan mint amikor 1939-ben a náci Németország a Lengyeleket vádolta támadással majd lerohanta az országot.

Nos nagyjából ezt fűzném hozzá. Mindenki vonja le a tanulságot. Mindkettőt szabadosan fordítottam, nem ellenőríztem az igazságtartalmát és igyekeztem szélsőséges nézeteket bemutatni. Újságíró-e vagyok?:D:D

Úgyse olvassátok el, de ez a dolog volt az elmúlt hét legnagyobb híre és nem a köcsög olimpia, erre akartam felhívni a figyelmeteket.

Update 2.:

000T TRDV374995
 

Azért azon a köcsög olimpián összeölelkezett egy grúz és egy orosz sportlövészcsaj a dobogón és még puszit is adtak egymásnak. Azt mondják régóta barátnők. Innen látszik hogy az állampolgároknak mekkora érdeke a háborúzás.......

BURN BABYLON

 

102 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pavadzsihad.blog.hu/api/trackback/id/tr44611081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Majmegaszondom 2008.08.11. 20:05:23

Én voltam Grúziában, megmondom a tutit. Az oroszok előszeretettel embargózzák a grúz termékeket, és csavargatják a gázcsapot és a villamos távvezetékek főkapcsolóját már régóta. Ha ők nem, akkor akár északról, akár délről "terroristák" intézik el valamelyik vezetéket. Merő véletlenségből mindig épp akkor, amikor ez Oroszországnak kényelmes. A szitu most is elég nagy részt arról szól, nehogy bárki is merészeljen Oroszországot elkerülő olajvezetékekkel próbálkozni. Különben miért másért kellett volna a tengerparti Abháziát és Adzsáriát is belekeverni a buliba, ahol (most még?) nem volt semmi probléma?

De az is mókás felállás, amit az 1992-es fegyverszünetnél a grúzokra kényszerítettek. Hogy épp az egyik, erősen érdekelt szomszéd legyen a "békefenntartó" a problémás területeken. Mintha francia katonák gyámkodása alatt oldódna meg az a kérdés, hogy Brüsszel vallon vagy flamand terület legyen-e.

Dél-Oszétiában elég mókásan intézték el nemzetiségi kérdésként a problémát: mindenkinek megadták az orosz útlevelet, majd megvédik "állampolgáraikat". Kb. olyan, mintha a Magyarigazolványra hivatkozva megszállnánk Erdélyt.

(Amúgy aki Csinvalinak, Tsinvalinak és egyébnek ejti a putri fővárosát, arra mennek a kutyák. A helyes kiejtés valahol a C'khinvali környékén van. Igen, c-vel, és igen, herákoló h-val.)

Pont. 2008.08.11. 20:10:13

>>Mindkettőt szabadosan fordítottam...
Forrás???

a 2008.08.11. 20:17:38

Grúzia egy kis hadgyakorlat oroszoknak, mint a natonak afganisztán, irak elött.

KissJuhászBéla 2008.08.11. 20:18:18

Youtube..... Georgia keresőszóra kidobott postok

FeroxX 2008.08.11. 20:22:52

szégyen, hogy az elvileg hűde fejlett meg demokratikus meg felvilágosult világban ilyen előfordulhat...én ezt teljesen komolyan mondom..iszonyat elkeserített a hír, mert tényleg naivan azt mertem feltételezni, hogy ilyen mondvacsinált háborúk EURÓPAI ! területen nem következhetnek csak úgy be...amit USA csinál a közel kelettel az sem túl szép..de mégiscsak arabok és mégiscsak full mély társadalmi-kulturális különbségek vannak köztünk..tahóság tudom, de épp ezért annyira nem tud meghatni ami ott folyik..viszont nézve a mostani háborús felvételeket és sorra az ugrott be, hogy simán lehetne bármelyik színtere egy magyar vidéki város is..simán lehetne a haverom nagyanyja is aki vérben ázva fekszik a lángoló ház előtt..szal..ezek nagyon nem jó dolgok szerintem =(

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 20:24:55

Egy tárgyi tévedés "Majmegaszondom" hozzászólásában: Rossz a hasonlat Erdéllyel, mivel az jelenleg áll megszállás alatt.

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 20:29:11

FeroxX hozzászólásában egy tárgyi tévedés: Úgy tanultam Európa határa Dél-Keleten a Kaukázus gerince. Attól meg épp Délebbre van Grúzia. (Vagy talán egy kis része belelóg? - Nem tudom biztosan.)

jagorasvili 2008.08.11. 20:33:54

A két olimpikon csaj közül melyik a grúz kinézetű?

Majmegaszondom 2008.08.11. 20:35:52

FAQ: Ők magukat még Európához sorolják. A vallásuk is erősen ide sorolja őket. Talán ezért. (De tény, geográfiailag Ázsiába esnek.)

KissJuhászBéla 2008.08.11. 20:37:24

Erdély törvényesen románia része tetszik nem tetszik. Vagy horvátország is megszállás alatt áll?? Mindkettő része a nagymagyarország térképnek.....

Látom tetszik a tárgyi tévedés:)

Fj0d0r 2008.08.11. 20:41:57

Ha utánaolvásnál kicsit a dolgoknak tudnád, hogy nem a grúzok támadtak először hanem az oszét ellenállok támadták már hetek óta a grúz csapatokat, állásokat(hogy csak a közvetlen kiváltó okokat említsem, de írhatnék még a hónapok óta tarto orosz provokációkról) aminek következtében Szakasvili teljeskörü autonomiát ajánlott az oszétoknak akik ezt válaszra se méltatva tovább támadtak. Ezt követően indultak meg a grúz csapatok jogosan bár talán kissé átgondolatlanúl.
Chinvanil lakosságának egyébként 3 órája volt biztonságos helyre húzódni mielőtt a grúzok megkezdték volna a város ostromát. Persze ez nem legitimizálja a civilek elleni bombázást és ha valóban szándékosan lőtték őket akkor a bűnösöket természetesen felelőségre kell vonni mindkét oldalon. De egyelőre a 2000 polgári áldozatról szóló jelentéseket független forrásból nem erősítették meg.
Szóval nem ártana tájékozódni mielőtt hülyeségeket kezdesz el írkálni.

bendegúz 2008.08.11. 20:43:02

Putyin kezd elsztálinosodni...

FeroxX 2008.08.11. 20:46:06

hjah lehet nem a földrajzi Európához tartozik, de melóban pl. a "rest of europe" kategória alá vesszük Grúziát amikor küldjük a leveleket :/

KissJuhászBéla 2008.08.11. 20:49:05

Fjodor: Nem én írtam mint megjegyeztem a végén. Csupán fordítottam, hogy a külföldiül nem értő barátaim is elolvassák amit olvastam.

Amúgy meg egyikünk sem volt ott, csak azt tudjuk mondani amit innen onnan olvastunk. Honnan tudod, hogy nem te olvastál hülyeségeket?:)

blöff 2008.08.11. 20:52:19

egyszer már meg kellene regulázni ezt a büdös bunkó orosz medvét

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 20:53:54

Ez van itt is!!!

"- A rendőrség azt az utasítást kapta, hogy bánjon kíméletlenül a grúzokkal."

Akárcsak magyarországon, a magyarnak csúfolt KGB-s rendőrség kiméletlenül bánik a Magyarokkal..

"- A grúz üzleti érdekeltségeket tönkreteszik a hatóságok."

Ami azt illeti a grúzok jól állnak mert mi már ezen túlvagyunk, aki Magyar és üzleti érdekeltsége tevékenysége van, azt tönkre lett már téve régen. Alig van talpon egy-kettő... Ehhez nem kellett csak egy két törvény...

Legalább tudjuk, hogy a fasszopó ruszki férgek mit tesznek velünk is, és hogy alapból ez a gondolkodásuk...
Ez a putyin olyan mint hitler az konkrét! Ez gyilkos, több ember halála köthető a nevéhez lassan mint hitlernek... 67 és 87 között 2 millió oroszt gyilkoltak meg a KGB-sek tettek tönkre, küldtek halálba politikai nézeteik miatt!
Ezek a sajátjaikat is gyilkolják, nem hogy másokat! Elmebetegek! Mielőtt félreértenél, nekem nincsen bajom az orosz néppel, van nekik elég bajuk a vezetőikkel akárcsak nekünk!

Grúz István 2008.08.11. 20:54:27

Amelyiknek a fülbevaló látszódik a fülében! :-)
Egyébként a témához hozzászólva, elég érdekesen veszi ki magát az orosz hivatkozás,miszerint megvédi állampolgárait. Arról az Oroszországról beszélünk, akinek mindegy mennyien hallnak meg csak az ellenség pusztuljon! Moszkvai színházas akció, meg persze a mostani is. 10 ,,békefenntartó,, halála vagy ,,1500 orosz állampolgár,, miatt megölünk 10szer annyit. Mindegy hogy közülük mennyi pusztul. Csak vesszen az ellenfél! Ebből azt akartam kihozni, hogy a oroszoknak nem számít mennyien hallnak közülük! Azt hiszem Sztálin mondta: ,,Egy ember halála tragédia, ezreké statisztika.,,Na ez a lényeg! Még mindig tartják ehhez magukat. Na meg persze/a fő ok/ Európa nehogymár kikerülje őket olaj bussinessben, vegye tőlük. Úgyhogy ezek amiket mondanak a sajtó felé, egy nagy mellébeszélés!!!

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 20:57:41

De vagyunk hatszáz millióan europában, mérnem verjük meg őket mint a szart? Le kéne tarolnunk őket mint a huzat, négyszeres tulerőben vagyunk nem beszélve amerikáról, csak sajnos egy áruló alja amerikáról van szó, aki minket elárult már 56-ban meg egy párszor... Most kéne letarolni őket, oszt megmutatni nekik milyen háborut veszteni...

blöff 2008.08.11. 20:59:27

ez nem maqgyarország, kezd tele enni az a bizonyos pöcs, hogy az oroszok mindent megengednek maguknak, elnyomnak mindenkit akit lehet, ma minket energiával, a grúzokat erővel, ezt csinálták észtországgal, stb.
lehet, hogy más nagyhatalom se szent, de azt, amit az oroszok a 20. sz. óta csinálnak, nem szabadna tovább tolerálni. Mi aztán ne védjük őket, sokat "köszönhetünk" nekik.

blöff 2008.08.11. 21:00:33

az, hogy a világ most hogyan viselkedik, kísértetiesen hasonlít 56-hoz

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:00:55

Egyébként nekem eléggé meggyült a bajom a ruszkikkal:
www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt

Ugyanis véletlenül megmérgeztek a hajógyárin! Ott ahonnan eltünt egy 17 éves fiú, Egy másikat meg "véletlenül" meggyilkoltak! Utána "véletlenül" rámuszitották Anatolij Stecurát kábitószer és fegyverkereskedőt, bérgyilkost!

a 2008.08.11. 21:02:01

majd ha londont bombázzák akkor mozdul meg a "nyugat", addig meg tovább pénzeljük az oroszokat a gázért és olajért ......

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:02:29

hagyjuk már ezt a szittyáskodást kedves András, Grúzia nem magyarország, az itteni belpolitikának köze nincs ehhez.

Amúgy meg oroszországban is emberek élnek, csak úgy mint itt nálunk. Dolgoznak, esznek, szarnak, dugnak és kurvára leszarják mi van magyarországon. Miért is kéne lerohanni őket? Ja mert hülyék a politikusaik? Akkor minket már porig kellett volna rombolnia valakinek.....

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:05:14

"Akkor minket már porig kellett volna rombolnia valakinek..."
Mutassál már nekem Magyar politikust! Ezek az ő embereik!
Azért állunk ugy ahogy! Mert minket is szabotálnak pont 18 éve...
Azért kéne lerohanni őket, mert miért ne? Mert mondjuk büncselekményeket követnek el a saját népük ellen... Putyin is ezt mondta, a grúzokra...

Grúz István 2008.08.11. 21:06:11

Nem véletlenül hozta a magyar 56-os példát a grúz elnök is!
A hazai média meg persze megint érdekes szemszögből adja elő a sztorit egy kicsit az orosz fél felé húz/megint/. Csak hallgassátok meg.
Miért kell nekünk megint ellentétes véleményre jutnunk az egész Unióval? Ennyire közel lennénk?

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:07:33

Putyint, Busht, Orbánt, Gyurcsányt és a többi nyomottat kéne helyettesíteni valami értelmesebb brigáddal, nem azon gondolkozni, hogy onthatnánk ki a ruszkik vérit:D

Grúz István 2008.08.11. 21:08:41

Na már ebbe is keverjük a belpolitikát! Felesleges.

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:09:32

Áruló amerika felbujtogat mindenkit, aztán amikor kéne nem segit! Ez aljas gusztustalan dolog, akkor inkább ne is bujtogasson... Erre minek? Egyszer álljon már ki egy szövetségese mellett legalább, aki a 3. legnagyobb kontigenst küldte értük harcba a terroristák ellen. Nézd most visszonozhatnák! Sőt kötelességük! Gusztustalan, igen is most kell beavatkozni, letarolni őket, orosz földet felszántani beszorni sóval...

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:10:00

Ez az "ezek az ő embereik" duma meg olyan összeesküvés elméletes húhúúúúúú....

Benece 2008.08.11. 21:10:18

gratula Deny Boy:) ez még senkinek se sikerült

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 21:10:46

Tárgyi tévedés, hogy Horvátország Magyarország része volt Trianon előtt. Mindkettő a Szent Korona országaihoz tartozott, de egyik sem volt része a másiknak. Perszonálunió volt. Az más kérdés, hogy vannak a mai Horvátországban Magyarországtól elcsatolt területek (pl. a Baranya-háromszög), de az csak kis százalék. Erdély meg hogyne lenne nemzetközi jogilag Románia része, persze hogy az jelenleg is sajnos. De amiről nem mondunk le az mindig a miénk marad! (Igazából az oláhok csak birtokolják a területet.)

De, hogy a témánál maradjak - mielőtt OFF-olásért kimoderálnának - az előbb játszották le egyik hiradóban az egyik orosz vezető politikussal készített interjút. Ő persze tagadta, hogy a szakadár területeken kívüli Grúziába is behatoltak volna. A riporter kérdezte, hogy szerinte Abházia és Dél-Oszétia már soha nem tér vissza Grúziához. Erre meg aszongya: Volt népszavazás a 90'-es évek elején, ahol mindkét tartományban a függetlenség mellett szavaztak több, mint 90 %-ban. A riporter pedig nem vetette fel neki, hogy akkor Észak-Oszétiában, Csecsenföldön, Dagesztánban meg a többi orosz megszállás ( :D ) alatt lévő területen is így elfogadná -e a népszavazás eredményét.

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:11:32

Béla ezt nézd meg, aztán meg fogod érteni miért vagyok ilyen elfogult...: Videó:
www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:11:53

Hajrá András, adok egy bugylibicskát azt rohand le az oroszokat:D

blöff 2008.08.11. 21:12:57

azért, mert ügyesen eljutottunk odáig, hogy mi vagyunk európában a leginkább gázfüggők...
Oroszország tett erről, mert befolyása van a mi politikánkra is. Nagyhatalom. Megoldották, hogy a sok kis ország ne tudjon egységesen ellenük fellépni, úgyhogy ha az egyiket elkapja a büdös medve mancsa, a többi be legyen szarva ahhoz, hogy ne tegyen semmit. A mi részünkről érthető a politika, nincs egységes európa, az uniót csupa érdekkülönbség fűti, amíg románia bepofázhat(na) az oroszoknak, mert nem szorul annyira rá, mi nem. Ezt a nagy országoknak kellene megoldani, de 3. vh-t senki sem akar. Így tétlenül nézik, hogy a kisebb nyulakat a medve bezabálja. Mer neki ilyen a stílusa.

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:13:42

Az kevés lesz :D, gépfegyvert adjá sok töténnye :P
Meg egy atomot, de olyat ami müxik is! :D

blöff 2008.08.11. 21:15:16

lehet szídni a zsíros cilinderest, meg a kakast, esetleg a ginszopót hogy mit csinál Irakban, Algériában, meg mit csinált Indiában, de valahogy más, legalábbis én úgy érzem.

Kapás 2008.08.11. 21:16:57

A szövegben nagyon tetszik hogy 21-ben az akkor fűggetlen Gruziát bekebelezték Semennyire nem volt fűggetlen csak nem értek rá a polgárháboru közepén transzkaukázusal foglalkozni
Gruzia Oroszország része Ez kedvenc játékomban az europa universalisban is igy van nemzeti tartomány :)

blöff 2008.08.11. 21:18:20

Kapás, ahogy észt- és magyarország is oroszország része...

Majmegaszondom 2008.08.11. 21:19:03

A magyar mainstream média oroszpártisága nem csoda. Ex-szovjet kérdésekben Aczél Endre az illetékes megmondóelvtárs, ő meg nem Grúziában állomásozott évekig, ugyebár, hanem.

1956 annyiban erőtlen párhuzam, hogy persze ott is az egyik nagyhatalom erődemonstrációjáról volt szó, amit a másik tétlenül szemlélt, de ott ez ennyiben kimerült. Itt viszont ennél globálisabb, hosszabb távú játszmáról is szó van; az olajvezetékek sorsáról.

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:21:34

Hallod András te beteg vagy:D:D:D a videon besírtam....

Évekkel ezelőtt volt egy szomszédom az albérletben aki miatt még tárgyalásra is kellett mennem, mert szerinte a cigánymaffiával üzleteltünk több százezer euro értékben a liftben az ötödiken:D Főiskolás társaság albérletben:D:D:D

Valószínűleg sokkal idősebb vagy nálam és durván belegabalyodtál az előző rendszer utálatába. Van egy peresztrojkás pulcsim KBS-e vagyok?:D

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:25:42

Azt hiszed ez vicc? Meggyilkoltak egy 24 éves fiút, utána megmérgeztek! Közben véletlenül eltünt egy 17 éves fiú! Ember ez nem vicc! Ez a valóság! Utána usztották rám ezt a palit! Nézd meg ezt:
web.t-online.hu/duda1977/secura.JPG

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:27:01

Nem vicc hanem skizofrénia bazzeg:(

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:29:16

Ez az ő fegyverük, bármit meghetnek velünk, és a saját honfitársaid fognak hülyének nézni, mert megjártad a poklot! Ember nincs magyarország, nincsenek magyarok, azt sem vesszük észre ha a vágóhidon vagyunk barátom! Én lettem volna harmadik áldozat barátom! Ő a második:
www.zsaru.hu/large/zsarukep/0625/rajnai.jpg

John Cleese 2008.08.11. 21:30:53

hogy pörög a topic :)
már lassan tényleg lehet elsőzni :D

Király András · http://www.indavideo.hu/video/A_Hajogyari_holokauszt 2008.08.11. 21:31:05

Tőltsd le ezt a filmet amely bizonyíték a KGb által kiépitett III/III-as besúgóhálózat létezésére és működésére!:
data.hu/get/401631/HSR_T3.part1.rar
data.hu/get/401632/HSR_T3.part2.rar
data.hu/get/401633/HSR_T3.part3.rar
data.hu/get/401634/HSR_T3.part4.rar

Nézd meg érdemes...

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:33:52

zsaru.hu :D:D:D:D
tényleg hagyjál légyszi....
Most grúzia sorsa a téma és nem az összesküvés elmélet....

Kopi3.14 2008.08.11. 21:38:49

Uraim, aki Erdélyt ennyire Mo-hoz tartozónak véli jelenleg, az beszéljen már a szerbekkel, hogy mikor adjuk visza pl Szentendrét nekik.

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:40:53

sZEVA jOHN

Index címlapon vagyunk azért:P

pulya 2008.08.11. 21:42:45

Az egészben csak az a gusztustalan,hogy minden az olajért megy.Az oroszoknak eszük ágába nem lett volna háborúzni ha nem lennének olaj és földgáz mezők.Azért halnak meg emberek mert valakik túlon túl is kapzsik.

blöff 2008.08.11. 21:51:24

grúzia nem az olaj és gázmezőiről híres. Ott szimplán etnikai háború folyik. Vagy inkább erőfitogtatás.

John Cleese 2008.08.11. 21:51:40

egy soca számot szeretnék kérni :))
vagy legalább azt mondjátok meg a damien marley albumon melyik soca egyáltalán. mintha lenne, de nem tudom hova tenni ezt a stílust

KissJuhászBéla 2008.08.11. 21:53:49

Javallom Bunji Garlint vagy Gallin nemt'om. Úgy emlegetik mint a soca ambassador. Amúgy ilyen karibi fless muzsika...

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.11. 21:54:28

szerintem a grúz-orosz a lengyel-németnél is sokkal egyoldalúbb. viszont a konfliktus bonyolultabb a többi nagyhatalom miatt

Löwe 2008.08.11. 21:56:41

Kopi, tárgyi tévedés: Szentendre soha nem volt a szerbeké, ezért lehetetlen lenne VISSZAadni nekik.
Erdéllyel viszont más a helyzet, sor kerül majd arra is.

John Cleese 2008.08.11. 22:04:05

www.youtube.com/watch?v=gGU0WVLv-4U
yeah
veszek majd utóbb egy guayabera inget és abban fogom hallgatni majd
en.wikipedia.org/wiki/Guayabera

melyiket válasszam? :P
www.fridayshirts.com/shop-guayabera-c-59_26.html

KissJuhászBéla 2008.08.11. 22:07:15

John! kommentelj már a másik postba:D direkt neked csináltam:)

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 22:11:01

Kopi, miről beszélsz? Szentendre mennyi ideig tartozott Szerbiához? Semennyi, vándorolgattak fel a Duna mentén a rác jómunkásemberek a török elől, és? Erdély Magyarországhoz akár csak a II. évezredben hányszor több ideig tartozott, mint nem?

Tudom, hogy 1918 óta nem része az országnak (kivéve Észak Erdély néhány évig), de legalább amikor beszélünk az elcsatolt területekről, merjük kimondani, hogy megszállás alatt lévő országrészek. Legalább mi ne fogadjuk el a hazugságot!

A törökök 150 événél még nem is tartunk időben, pedig akkoriban gondolom nem hitték azt a magyarok, hogy ezzel pl. Pécs ősi török várossá lett!

KissJuhászBéla 2008.08.11. 22:16:02

Menyét akkor te is fogd a vasvillát azt nosza ugorj neki a románoknak:)
A vicc at egészben, hogy a kinti magyaroknak eszük ágában sincs magyarországhoz tartozni. Főleg a mostani gazdasági helyzetben. Röhögnek rajtunk és azon szörnyülködnek, hogy lehet nálunk a győzike sztár:D Régen is különálló részként kezelték erdélyt, külön közigazgatás stöbbi.
Az egyetlen céljuk az autonómia....
(ezt ugyan kimoderáltam magamtól az előbb mert nem téma de akko rmost mégis)

grúzostészta 2008.08.11. 22:17:44

Uhh a sok fotelkatona/ counterbajnok. Egy vicc jut eszembe rólatok. Ceaucescuék válságtancskozáson:
Kárpátok Géniusza: -Bajban a haza, de hogy mentsük meg a nagy Romániát?
Nicu (fija): -Hát támadjuk meg Amerikát. KG: -MIért is ? Nicu: -Mert visszatámadnak és levernek, és majd jön a segély, abból meg elélünk. KG: -Oké de mivan ha mi győzünk:??? Lehet röhögni, csak kicsit sok az analógia.

Kristl 2008.08.11. 22:50:32

Tegyünk még a posthoz hozzá pár dolgot.
Grúzia igen sok pénzt kap az usától hadseregfejlesztésre... Grúzia vad amerikabarátsága nem meglepő hogy terhes egy teret vesztett nagyhatalom számára, hisz ahol jelenleg Grúzia áll az teher lenne az európai unión belül is.

Emellett az usa mintha számos katonai "tanácsadót" tartana az országban köztük egy 4 csillagos tábornokot. Bizonyára az ő véleménye nélkül teljesen ártatlanul csupán a grúz területek védelmében indítottak pont az olimpia napján "megelőző" meg "mentesítő" csapást.
Csak épp ez igen nehezen hihető.

Megpróbálta ami az első esetben ment, valoszinuleg kis provokáció mellett, és beleszalatt egy igen komoly pofonba. A szerencsétlen grúz nép az idióta politikai vezetése miatt szenved, és talán többet is veszít mint pár áldozat.

Talán kívánjunk a grúzoknak egy olyan vezetőt aki előbb lesz grúz, és csak másodsorban amerika-barát.

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 22:54:52

Dehogy ugrok neki a románoknak, én békés ember vagyok :D! Persze, közelebbi cél az önrendelkezés elérése. No meg az, hogy pár évtized múlva is legyen kinek önrendelkezni. Meg nehogy a csonkaországban is a magyarok kapják meg a kissebbségnek járó autonómiát.

Amúgy Grúzia állítólag elég nagyfokú önrendelkezést adott a már korábban visszafoglalt területeken élő nemzetiségeknek.

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 22:59:26

Dehogy ugrok neki a románoknak, én békés ember vagyok :D! Persze, közelebbi cél az önrendelkezés elérése. No meg az, hogy pár évtized múlva is legyen kinek önrendelkezni. Meg nehogy a csonkaországban is a magyarok kapják meg a kissebbségnek járó autonómiát.

Amúgy Grúzia állítólag elég nagyfokú önrendelkezést adott a már korábban visszafoglalt területeken élő nemzetiségeknek.

FAQlyás Menyét 2008.08.11. 23:01:32

Bocs a dupláért, megremegett a kezem, rég vittem már be az utolsó felest.

mahabharata 2008.08.11. 23:06:05

Már rég az utcákon kéne tüntetnie Európa lakosságának, hogy ilyen nyílt agressziót egyetlen egy ország sem engedhet meg magának. Mi az, hogy egy tűzszünetet nem fogadnak el?! Nem hajlandóak tárgyalni.
/Tudom nem az egyetlenek az elmúlt évtizedekben. /
Másrészt: ha tényleg Európának szól az akció, egyrészt azért, hogy az Északi-sarkot is ugyanúgy elfoglalják ha kell, másrészt csak Orosz gáz és olaj jöhet, tehát ha így van, akkor az Unió téblábolása nagy hiba a jövőre nézve. Igenis, hogy erőltetni kell a Nabuccot, másrészt drasztikusan növelni az alternatív energiaforrásokat. Ez lehetne Európa egyik lépése , de ez már hosszútávon.Rövidtávon pedig igenis kifejezni a nemtetszést!

Roland 2008.08.11. 23:50:58

Nem csak a mainstream média oroszpárti, hanem a magyar kormányzati apparátus jó része is. A külügyi aparátus munkatársainak jelentős része az IMO-n végzett moszkovita. El ne felejtsük, hogy Magyarországon ki osztogat tanácsot a miniszterelnöknek. Hát csak nem az az Sz. Bíró Zoltán, aki minden performanszában kötelező elemként előadja Lengyelország, Észtország, majd Grúzia szidalmazását? (Utána, levezetésként pedig egy könyed kis fideszezés.) És persze mindig és feltűnően megértő az oroszok irányába. Nem lennék meglepve, ha ő is rajta lenne az SZVR fizetési listáján.

HgGina 2008.08.12. 00:00:11

Hát barátom, te nagyonhülye vagy.

"A grúz hadsereg támadott először az oszétiai orosz állampolgárokra, ezért oroszország válaszképpen megvédte saját állampolgárait..."
A dél-oszétiaiak grúz állampolgárok. Az oroszok csak azért adtak nekik egyoldalúan orosz állampolgárságot, hogy legyen indok beavatkozni.

"...a grúziához tartozó független, 70.000 fős köztársaságban."
Ha Grúziához tartozik, akkor hogyan is lenne független?

"Az oroszok nem terrorosták..."
Gondoljunk a moszkvai színházra, a beszláni csecsen gyerekekre. Méghogy nem terroristák.

"Nem céljuk a megszállás, csupán az országuk alapvető alkotmányos jogait érvényesítik, miszerint a saját polgáraikat védik."
Bizonyára ezért vonultak be fél Grúziába, grúzok lakta területekre. És mi a szart védenek egy másik állam területén?

Nem is folytatom. Kisbarátom, nagyon hülye vagy.

LongJohnHolmes 2008.08.12. 00:06:19

Diktatúrák ellen nem lehet nemtetszéssel semmit elérni. Erő kell hozzá, de akármi is lesz, a diktatúrák elvéreznek. Mindig a demokrácia nyer.
Ezek törvényszerűségek. A hajtóerő más ezekben a rendszerekben. A diktatúrában a félelem a hajtóerő, ami nagyon hirtelen elsöpörheti a saját diktátorát. A demokráciában viszont ez nincs jelen, mert mindenki egy irányba hajt, ha eldöntötték az irányt. Bár a kezdésnél rugalmatlanabb a rendszer.

HgGina 2008.08.12. 00:12:21

A demokrácia működésképtelen. Akkor válik működőképessé, ha egy diktátort állítasz az élére. Csak akkor már diktatúra.

Normális diktátorral rendbe lehet rakni egy országot gazdaságilag, ld. Chile/Pinochet, Argentína/Perón, Németország/Hitler (a háború előtti időszak). Hülye diktátorral nem lehet, ld. Magyarország. Ma.

dinoszaurusz 2008.08.12. 00:16:53

atomot az összes orosz seggébe
orosz atomot

grúz atomot moszkvára

az abház 120 meg 140 éves öregek meg csak táncoljanak

LongJohnHolmes 2008.08.12. 00:20:35

Van egy fontos dolog amit nem szabad kihagyni az események megértéséből. Mikor a szerbek elkezdték gyepálni a Horvátokat-Bosnyákokat, akkor olvastam ezt.
A balkáni népek kb. 50, a arabok kb 300 évvel vannak elmaradva a világ civilizált részétől, az afrikai államok még több. (Ha összehasonlítjuk, a magyarok is el vannak maradva jó pár évvel. Az oroszok is).
A gépfegyveren a ravaszt meg tudják húzni ők is. (Persze, ha rajtuk múlt volna ma még nem lenne lőfegyver feltalálva) Ezek a lemaradások a konfliktushelyzetben lesznek drámaiak. Így ez a grúz affér errefelé nem jöhetett volna létre. Az utolsó remélhetőleg a szerb kőbunkó ütése volt.
Pavlovi reflex: Ha párszor jól pofánvágnak és nem tudsz visszaharapni, akkor megnyugszol a sorsoddal.

Wadafak 2008.08.12. 00:22:48

Grúziáról nagyon sok infó sz érdeklődőknek: news.google.com

'56-al meg nem szép dolog összekeverni, ez nem szabadságharc, hanem önvédelem.
Vagy mi

LongJohnHolmes 2008.08.12. 00:22:54

HgGina:) menj aludni inkább és álmodj szépeket:)

No comment

.45ACP 2008.08.12. 00:42:25

Mivel sokan nincsenek igazan tisztaba a szituacioval, akkor megbrobalom leegyszerusiteni a gyengebbek kedveert. Az egesz konfliktus ott Georgia-ert es Dagestan-er folyik. Hogy miert? Ez mar egy regebben elkezdodott jatek, ugyanis az amcsik meg az Izraeliek raakarjak tenni a kezuket a Feketetengeri olajmezokre. Na hogy miert kell nekik Dagestan? Mivel Kazakhstanon es Geogia-n keresztul hatolva mar csak Dagestan van az utatba hogy a legrovidebb uton a Feketetengerhez erjel. Namost hogy Bush meg a Cionista haverjai vegig vezessek az olajvezeteket a Feketetengerhez nekik meg kell szerezni Georgia-t es Dagestan-t, ami nem tortenhet meg. Azt mindenki nagyon jol tudja dragaim, akinek van egy kis lovese az egeszhez, hogy az Oroszok ezt nem fogjak hagyni. Szoval ha Georgia-t nem tudjak megkaparintani a Cionistak, akkor lottek az olajvezeteknek, meg a lovenak amit beleoltek. Szoval most igencsak izzadnak Washington DC-ben, Londonban, meg persze Tel Aviv-ban, a kocsogok, mivel ha ez nem jon be, akkor mar csak Iran-on keresztul lehet a Feketetengerhez jutni, ok meg szarnak a cionistak faszara.

LongJohnHolmes 2008.08.12. 00:52:53

45ACP: te legalább azzal az örömmel fogsz megfagyni, hogy nem a cionistáké lett az olaj:)

.45ACP 2008.08.12. 01:01:53

Ahol en lakom ott nincsen tel dragam. ;)

FAQlyás Menyét 2008.08.12. 01:04:39

45acp! De miért angolul írtad a településneveket?

.45ACP 2008.08.12. 01:24:29

A méggyengébbek kedvéért.
Georgia=Grúzia
Dagestan=Dagesztán
Kazakhstan=Kazahsztán
Remélem segitettem.:)

béla 2008.08.12. 02:11:20

mindegy, nekünk csak sz@rabb lehet :-)

aljaskuszobab 2008.08.12. 03:02:51

nem ertem ezt az egeszet. a magyarok szerintem kifejezetten orulnenek, ha koszovohoz hasonloan ( ha nem is kulon orszagban de) tobb jogot kapnanak a hataron tuli magyarok. en legalabbis biztosan. most megis a gruzok oldalan aljunk, akik egy elszakadni vagyo kissebbseget fegyverrel akarnak visszatartani?

amerika egy terrortamadasra hivatkozva ket orszagot rohant le es tart megszallva. ennek ellenere felszolitja oroszorszagot, hogy az allampolgarait ne vedje meg fegyverrel. termeszetesen azt allitjak, oroszorszag csak az olajpolitika miatt tamadta meg gruziat. meg szerencse, hogy irakban nincsen olaj.

az eu remek tagjai, elukon angliaval, vagy eppen a ketezer katonat kikuldo gruziaval boldogan segitettek ket orszagot megszallva tartani az amerikaiaknak. tehat a gruzok szerint irakot megszallni helyes, gruziat megszallni helytelen? meglepo. szerintem errol az irakiaknak mas a velemenye.

meg lehetne folytatni a listat, de szerintem folosleges.

a rengeteg tiltakozo kozul ( usa, eu, kina stb.) nagyon kevesen vannak olyan helyzetben, hogy akar csak megjegyzest is tegyenek. szerintem meg mi sem. a mi katonaink ugyanugy ott vannak afganisztanban.

aljaskuszobab 2008.08.12. 03:15:16

hggina:"A dél-oszétiaiak grúz állampolgárok. Az oroszok csak azért adtak nekik egyoldalúan orosz állampolgárságot, hogy legyen indok beavatkozni."

hogyan lehet valakinek egyoldaluan allampolgarsagot adni? azt azert kerni is kell.
raadasul ha meg egyoldaluan ki is lehetne kialtani oket orosznak, akkor sem kene ugy viselkedniuk. gondolom attol meg ha romania azt mondana rad roman vagy, te sem kezdenel romankent viselkedni...

mindenesetre ha valamirol lemaradtam, es barkit ki lehet kialtani sajat allampolgarnak (amivel o ezutan azonosulni is fog) gyorsan magyarositani kene svajcot. hatha kuldenek penzt...

aljaskuszobab 2008.08.12. 03:42:28

amugy ezzel a haboruval nem ertek egyet, elitelem. pont ugy mint az irakit, vagy az afganisztanit. es meg csak hippi sem vagyok. egyszeruen mindharomnak nevetseges indoka volt.

azt viszont komolyan nem ertem, magyarkent miert kene a gruzok melle allnunk. ha az oszetok el akarnak szakadni es onallo orszagot akarnak, kapjak meg. pont ugy, mint a szethullo jugoszlavia utan sokan megkaptak. persze arra mashogy reagalt a nyugat, ott elfogadtak. politikailag ugy volt a jobb szamukra.

valamit nyilvan nem ertek.

magyarkent peldaul nagyon orulnek egy _bekes uton_ onallosodo erdelynek.

persze gondolom ha arra kerul a sor azok, akik most szidjak oroszorszagot , romania partjara allnanak egy haboruban, ahol a tobb jogot es onallosagot kovetelo erdelyt lerohanja roman hadsereg , majd magyarorszag beavatkozik.

szerencsere eleg valoszinutlen a helyzet. nem akarnam latni, ahogy a sok magyar egyutt felti romania eppseget, pont ugy mint most a gruzok eseteben.

nekem fontosabb az oroszok utalatanal az, hogy az onallosodast tamogassam. utalnam magam, ha kesobb, egy hasonlo konfliktusban ( termeszetesen most nem haborurol beszelek ) szlovakia vagy romania, esetleg szerbia partjat kene fognom, hiszen azok nem magyarok ( hggina szemleletet kovetve), csak olyan szlovakok, szerbek, romanok akiknek egyoldaluan magyar allampolgarsagot adtunk( sot talan rosszabb is, hiszen sokuknak nincs is magyar allampolgarsaga, tehat egyszeru romanok, szerbek, szlovakok...).

heliox 2008.08.12. 03:49:54

Afganisztánt és Irakot is helytelen volt lerohanni, ahogy Grúziát is, és Iránt is helytelen lesz lerohanni.

Meg az nem is fog sikerülni.

De azt követően, hogy megpróbálják már nem sokáig fogunk fázni.

szerintem 2008.08.12. 05:45:52

Játszadoznak a nagyhatalmak: Grúziáért cserébe az amcsik majd megkapják Iránt.

Barnabás 2008.08.12. 06:56:22

Én a Grúzoknak hiszek,már csak azért is mert Oroszország politikája fenállása óta hazugságokra épül.Amikor azt mondják,hogy az állampolgáraikat védik és a vérontást akarják megakadályozni,valójában területszerző,rablóháborút inditanak.Nem birják megemészteni területi veszteségeiket és nagyhatalmi státuszuk meggyengülését.A grúzokat sajnálom,mert még nem jöttek rá,hogy amerikára nem számithatnak.USA csak a száját járatja, és eszükben sincs konfliktusba keveredni az oroszokkal Grúzia miatt.Ahogy cserbenhagytak bennünket 56-ban a cseheket 68-ban.úgy Grúzia sem várhat segitséget tőlük.A világ már régen felosztásra került a nagyhatalmak között és ezt tudomásul kell venni,ha nehezünkre esik is.Egyetlen dolgot tudok elképzelni,hogy a két nagyhatalom katonai konfliktusba kerüljőn egymással,ezt úgy hivják,hogy olaj.Egyébként megkockáztatom,hogy Putyin jelenleg a világ legnagyobb hatalommal biró maffiózója.

Persze 2008.08.12. 07:54:58

Egy ilyen mindíg úgy kezdődik, hogy a másik visszalőtt.

Torpedoobermaat 2008.08.12. 08:20:43

Persze,lehet itt védeni a kicsíny elesett grúz államot,talpig tele amerikai és izraeli fegyverekkel.Sunyi büdös amcsik csak olajvezetéket akarnak a cionistáknak.Oroszország aztmondta,kéremszépen csókolom,elég.Nagyon helyes.Ebben a világban mindenki náci meg imperialista a zsidókon meg a jenkiken kivül.Undorító.Igazából az a baj, hogy kis emberek halnak meg megint mások faszságaiért és a mocskos amerikai férgek megint másokkal végeztetik el a piszkos munkát.Grúzia egy amcsi bástya,elesik akárcsak izrael.Az ororszok most jól megpumpolják Irán lősszerrel azt hagy szóljon.

Jim Raynor 2008.08.12. 08:35:24

Torpedoobermaat 2008.08.12. 08:20:43

hát azért a ruszkikat sem kell félteni.....egyszerűen savanyú nekik a szőlő, hogy már nem ők diktálnak Grúziának, mint régen...

egyébként nem is értem ezt az egészet.....Dél-Oszétia egészen egyszerűen a grúz állam része, és pont, egyetlen ország sem ismerte el független államként. Az, hogy a dél-oszétiai oroszok verik a tamtamot, egyszerűen grúz belügy, az oroszoknak semmi közük hozzá.....

ez az egész kábé olyan, mintha mondjuk nálunk a cigányok kitalálnák, hogy nekik kell mondjuk Nógrád megye, mert ott saját államot akarnak, és erre mondjuk románia gyorsan adna nekik állampolgárságot, majd gyorsan bevonulna a szegény cigány "szabadságharcosok" védelmére.....vicc az egész

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 08:36:28

Gondolom akik itt hőbörögnek az oroszok ellen, azok ugyanilyen elszántsággal védték a szerbeket, amikor a saját országukon belül próbáltak rendet tenni koszovoban. Miért is érzem úgy, hogy ez nincs így? Talán nem kellene bevenni mindent az agymosó médiának... Nem éppen széplelkek az oroszok, de mégis vajon mit gondoltak a grúzok mikor kekeckedni kezdtek egy kvázifüggetlen tartománnyal, ahol majd mindenki orosz állampolgár, ráadásul a háta közepére sem kívánja Grúziát...

sagittarius 2008.08.12. 08:48:53

Nemazér, de ha normális összefoglalót akartok olvasni arról, hogy mi miért van, itt egy jó post:

lemil.blog.hu/2008/08/10/a_kaukazusi_kretakor

A kommentek pedig szerintem profibbak, mint sok hivatalos politikai elemzés.

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 08:58:54

Egy kis adalék történelemből azoknak, akik itt picsognak szegény kis ártatlan grúzokon:
"...As a result, approximately 1,000 died and about 100,000 ethnic Ossetians fled the territory and Georgia proper, most across the border into North Ossetia. A further 23,000 ethnic Georgians fled South Ossetia and settled in other parts of Georgia..."
23000 grúz menekült el és kb. 100000(!!!) oszét. Mindez ugyebár 1991-ben. Ráadásul soha nem akartak Grúziához tartozni, soha nem is volt grúzok által többségben lakott terület...

subabubba 2008.08.12. 09:20:18

Rohadt oroszok, mosadék putyin. És egyre gazdagabbak lesznek az olajtól basszus, ha 20 éve lett volna az olajárrobbanás akkor még mindig oroszul tanulnánk a suliban. Ázsiai félművelt talpasok serege. KGB-s mentalitás, az összes nyugati érték kijátszása. Ez a fosadék banda folyamatosan Irán, Kína, Burma, Szudán mellett szavaz, a legnagyonn mocsokságokat védve. Milyen egy férges lelkű szar banda ez az orosz????

torpedoobermaat 2008.08.12. 09:26:12

Az oroszok jól csinálják.Ők legalább a saját olajukat adják el.Amúgy utálom őket,de végre valaki szembeszáll az amerikai-izraeli érdekekkel.KGB-s dolgokat meg hagyjuk,osama,saddam?CIA...

ravenlord 2008.08.12. 09:27:43

Muad,
köszi, végre egy értelmes hozzászólás...

Muad\\\'Dib 2008.08.12. 09:33:04

subabubba 2008.08.12. 09:20:18
Te fiam olyan hülye vagy, hogy az már fáj. Melyik nyugati értékekről beszélsz? Azokról melyek a következő országokkal vannak szövetségben: Szaud-Arábia, Omán... Ha nem tudnád ezek diktatórikus, elnyomó hatalmak. Ugyanolyan nyilvános kivégzésekkel, mint Irán, vallási rendőrséggel, stb.
Nem válna szégyenedre tanulni, olvasni és művelődni. Jól jöhet néha...

dinoszaurusz 2008.08.12. 11:04:13

aljaskuszobab 2008.08.12. 03:15:16

én elárulom neked, ahogy a románok adtak az összes moldáviai románnak (moldávnak) román állampolgárságot
bezzeg a transznisztriai oroszoknak nem adtak, de azoknak meg ugyanúgy adtak a ruszkik
na így lehet egyoldalúan

de ettől még atomot az oroszok seggébe

dinoszaurusz 2008.08.12. 11:07:39

nem kéne összehasonlítani koszovóval
koszovóban anno volt 2 % albán, most meg 10 % szerb
oszétiában volt 70 % oszét, most meg kicsit több (vagy már kevesebb)
abháziában volt 95 % abház, most meg van 95 %

na ezért tök más a szitu

dinoszaurusz 2008.08.12. 11:11:08

nem lehetne megoldani, hogy az újmagyaroknak adjon állampolgárságot india?
békésen ki lehetne üríteni a börtönöket
és nem kéne annyi potyára kifizetett támogatást megtermelnünk

aljaskuszobab 2008.08.12. 11:53:54

dinoszaurusz: egyreszt, teged kikialthat egy orszag a sajat allampolgaranak, attol meg nem leszel az. ha pedig mar te is akarod azt az allampolgarsagot es hivatalosan is megszerzed a papirokat, eleg nehez egyoldalunak nevezni a dolgot. lasd a fenti peldam a svajciak magyarositasarol.

masreszt gondolom akkor te is nagyon ellenezned, hogy a hataron tuli magyarok kapjanak magyar allampolgarsagot. hiszen ok csak szerbek, szlovakok.... az pedig, hogy ok adott esetben kerik es magyarnak valljak magukat ki a faszt erdekel ? "egyoldaluan" allampolgarsagot adni akkor nem szep dolog... ( pont mint a del-oszetok akik _kertek_ az orosz allampolgarsagot es sosem vallotak magukat gruznak)

barmennyire is nem tetszik, ez a nagyhatalmak haboruja az olajert es befolyasert a tersegben, de nekunk, magyaroknak, az oroszok hivatalos indoka az, ami kedvez.
süti beállítások módosítása