Utolsó kommentek

  • hir6kommentár: @luci.a.tuti: Ahogy látom az URLek megváltoztak: tutimagantanar.hu/keres/angol-nyelv/budapest/online-nem-feltetel (2024.01.16. 11:13) Aki tud jó angol magántanárt az szóljon!!
  • Rolex1780: Szia engem legalább kettő de lehet 3 is érdekelne . Hol tudom megrendelni ? exexrolex@gmail.com (2011.07.02. 08:11) Balaton Sound Bérlet 25000
  • suff: Sziasztok! Látom elég régiek a hozzászólások csak némi infót szeretnék gyűjteni a következő Gucáról! Én is trombitás vagyok és elvarázsolt ez a fesztivál és el kell jutnom oda jövőre! :) Érdkelne ... (2010.12.09. 21:00) guca trombitafesztivál
  • okko el loco (törölt): sejtettem, hogy valami ilyesmit fogsz válaszolni (2010.10.22. 17:34) rocket man
  • CsegeJani: @okko el loco: :)))) nekem bejön:) de csak a sorozat miatt amiben volt. (2010.10.22. 14:52) rocket man
  • okko el loco (törölt): na ezt mégis hogy képzeled? (2010.10.22. 09:42) rocket man
  • nyirzsik: na így már teljes :) (2010.10.01. 10:55) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: TEODOR férfi keresztnév Eredete: Görög, Német, Latin, Jelentése: Isten ajándéka Névnapok: •augusztus 16 •szeptember 2 •november 9 •december 27 •december 28 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: ... (2010.10.01. 10:54) !Welcome Teo!
  • okko el loco (törölt): szép jelentése van azt meg kell hagyni :D köszönjük az utánajárást nyirzsik :)) (2010.10.01. 10:05) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: férfi keresztnév Eredete: Teodor, Jelentése: német rövidülése Névnapok: •szeptember 2 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: •TEOBALD •TEODOR •TEOFIL •TERESTYÉN •TÉTÉNY •TÉZEUSZ (2010.09.30. 16:31) !Welcome Teo!
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.01.29. 12:54 nyirzsik

Függőségek

Tegnap eltöprengtem. Délután háromig nem volt cigim és teljesen kilettem. Olyan dél körül elkezdett remegni az arcom olyan ideges lettem, pedig nem sok stressz ért itthon, mondjuk ki----> semmi. Szóval függő vagyok, nagyon függő, cigifüggő, nikotinfüggő, kátrányfüggő. Ez persze nem nagy meglepi, de... régen is sokat dohányoztam, de ha elhatároztam, hogy leszokok két-három napig nagyon kivoltam, de nem voltak fizikai tünetei a nikotinhiánynak, de most még "ölni" is tudtam volna.

Két dologra gondolok, az egyik a triviálisabb megközelítés és talán a logikusabb is, hogy eléggé régóta dohányzok és a szervezetem már teljesen ráállt/együtt él ezzel a napi méregbevitellel. A másik megközelítés az egy összeesküvés elmélet miszerint orrba-szájba korlátozzák a dohányosok életterét, törvény szabályozza a cigaretta árát, és a többi megkötésről nem is szólva, reklámkampányaik teljes hiánya ( only DM/hosstesslányok ). Ezekkel a megkötésekkel véleményem szerint arra ösztökélték 'szegény' cigiiparosokat, hogy úgy tartsák meg a vevőkörüket, hogy valami olyan anyagot tesznek a cigibe, ami sokkal nagyobb függőséget okoz, mint a régi fincsi sima egyszerű dohányok. Hmm, nem tudom, de minden esetre ne akarjatok találkozni velem ha nem cigiztem még aznap, mert armageddon!

MMORPG függőség, igen mostanában ezzel is elég sok időmet baszom el. Nem tudom hova fog ez vezetni, de minden esetre a játéktársaim elfogadják magukat úgy, hogy ők kockák és kész jól van ez így. Én valahogy nem akarom ebbe a skatulyába belehúzni magam, mert nem tudok azonosulni ezekkel az emberekkel, gondolkodásmódjukkal, életvitelükkel. Sokat gondolkozok azon is, hogy vajon miért jó az nekem, hogy ezzel játszok. Igazából semmiért, poénos is jó is szép grafika jófej emberkék ( 1 ember ). De ez csak illúzió, mert nem ismerek igazán senkit, csak azt látom, hú de jó kis sötét elf csaj, hú de erős ork destroyer. Az on-line koszkák eléggé különbözőek, egyetemista a többségük, de ugyanúgy képviselteti magát a többgyerekes családapa, családanya, a 14-15 éves kamaszka és az idős 50+ kopasz nagyapa is. Hmm, nem tudom, függő vagyok? Minden esetre én jelen helyzetben kivüllállóként nézem magam és látom, hgoy ezt lassan abba kéne hagynom, vagy nem? Néztem egy műsort egyik este a Discovery-n ami egy szintén on-line játékról szólt Second Life a neve, de erről majd...

Bocsi, hogy így rátok zúdítom ezt, de ez egy blog vagy mi, aminek elvileg a zonlájn naplóírás a célja vagy mi:) nah meek vissza melózni...

25 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pavadzsihad.blog.hu/api/trackback/id/tr71910114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szpjr 2009.01.29. 16:16:42

kereken 10 év utaán tettem le az aranymarlbit.
agyból... tapasz, gyógyszer, mágneskezelés és egyéb fasságok nélkül... elegem lett, büdös, köhögsz tőle, és drága... és nem érzel semmit tőle :)
kiszámoltam az árnövekedéssel súlyozva: megközelítőleg 3 millió Ft-ot füstöltem el 10 év alatt. szevasztok xD

KissJuhászBéla 2009.01.29. 16:44:22

A nem érzel semmit tőle a nyerő:D:D Amitől érzel valamit az a király mi?:P

Lineage tényleg durván addiktív. Most hétvégén kb egész nap azzal zúztam. Mondjuk már lvl38 azaz nemsokára megyek és húzhat a jó öreg Nyir:P

Én nem mesélek semmiről mert úgyis tudjátok:P Kifejezetten mértékletes vagyok az elmúlt hetekben, és azt vettem észre magamon, hogy olyan szinten sikerült rázombulnom a nyomdászkodásra, hogy kész. Kb mint a lineage-re a hétvégén. Jah meg fogytam 5 kilót ugye, lassan elhagyom a kilencvenesek táborát:P

Ettől függetlenül most, hogy próbálok mértéket tartani, sőt egyre kevesebbre gyúrni, egyre jobban esik és az agyam is tudja hol áll éppen:)

ÁRÁNY KÖZÉPÚT, ezt már sokszor elmondtam.

A cigivel meg egyetértek tényleg a leg értelmetlenebb faszság.... Mondom ezt napi egy dobival:P

annapanni 2009.01.29. 17:07:29

Nagyon jók a felvetéseid Kary. A cigiről tényleg agyban kell leszokni,agykontrollal simán le lehet tenni.
Mondjuk nem vagyok ilyen durván függő,nekem nembaj,ha nincs cigi.Ha nincs,iszom helyette vizet.Sokat.
A játékfüggőségre meg csak annyit: mozdulj ki és meglátod,h az emberek is olyan szórakoztatóak,mint a gépek:D

vereskoma 2009.01.29. 20:22:18

Hát én cigivel ott tartok most, hogy sokszor beláttam hogy nincs semmi jó benne, de azért bulikon elpattant egy doboz pár söri mellé. És ez a legkeményebb, hogy egyébként patyolat testembe betoltam annyi mocskot hogy utána 3 napig rosszul voltam. Szilveszterkor is ez történt, de valami átkattant, valóban nem akarom az emberiség eddigi legnagyobb fasságát nyomni. azóta cigiztem persze, de egyszerűen nem megy, semmi jó nincs benne, de abszolúte semmi.

vereskoma 2009.01.29. 20:23:21

szerintem cigizz annyit egyszer, hogy tényleg nagyon szar legyen.

vereskoma 2009.01.29. 20:33:44

ja igen, MMORPG függőség. egy ideje "játszom" egy játékkal, a neve progress quest. ajánlom figyelmedbe, minden mmot utcahosszal ver.

Ósi 2009.01.29. 21:54:26

A cigiről nehéz leszokni, szemét dolog. Én 17 éves koromban gyújtottam rá az elsőre, utána7 év masszív dohányzás, kb.nem tudom hány, talán 1 év leszokás és újra cigi, de csak szocializálódás szintjén.
De ez csak önámítás, mivel hiányzik, és képes vagyok még rágyújtani, dohányosnak tekintem magam még akkor is, ha akár hetekig kibírom nélküle.
Te Kari nagyon sokat cigizel, számomra már túlzás, érdemes lenne megnézni mit pótolsz vele. Unalom? Esetleg motiválatlanság? Belső feszültség levezetés? Szerintem cigizni amúgy igenis jó, különben miért csinálnánk?

Ósi 2009.01.29. 21:58:09

Egy előadáson azt mondta valami szaki a számítógépes játszásról, hogy azért mennek bele ebbe a világba emberek,mert addig sem kell a maguk életével foglalkozni, ki tudnak menekülni a saját megszokott kis életükből egy másik fantázia világba. Menekülés, mint a tv-zés. Szerintem nagyon igaz, és elgondolkodtató.

KissJuhászBéla 2009.01.29. 22:51:24

Panni az ilyen játékokban nem a géppel játszol hanem más emberekkel akik ugyanezt a játékot tolják. Azaz a gépen keresztül más emberekkel játszol. Ergo lehetnek szórakoztatóak:)
Pl. ha mind játszanánk egy ilyen játékot akkor Bulizhatnánk a gép előtt sárkányokat kaszabolva:D:D

Persze teljesen más. Nekem sosem volt időm napi szinten nyomni szerencsére:) Mértékkel kifejezettem élvezetes, de tényleg csak kockák vannak és különböző kódnyelveken beszélgetnek, amiről gőzöd sincs miről szól. Tavaly játszottam 1 hónapot, meg most egy keveset hétvégén. Azért nem olyan bonyolult ha mindig is szerettétek a kardozós orkos törpés játékokat....

annapanni 2009.01.29. 22:59:07

Jó,pontatlan voltam,de ez akkor sem egy igazi társas interakció.

nyirzsik 2009.01.30. 10:27:27

Orsi, egyértelmű, hogy ezért játszik az ember ilyenekkel, nem kell ehhez előadás, hogy rájöjjek:) pl könyvet is azért olvasol, mert kicsit ki akarsz szakadni a hétköznapok monotón világából főleg ha még szeretsz is kicsit nem itt lenni akkor meg aztán...

nyirzsik 2009.01.30. 10:29:28

Jah, Dani, játszunk mindannyian:) nem kell msn, nem kell telefon, helyette lesz a chatbox, meg a teamspeak:)...jah és talizni sem kell ott úgyis látjuk egymás avatárjait:))

KissJuhászBéla 2009.01.30. 11:44:38

Ebben a modern világban szinte alapvető emberi szükséglet a kiszakadás. Kérdés milyen módon és mennyi időre:)

Mind tévézünk vagy olvasunk és ugyanilyen dolog a zenehallgatás is. Sőt a meditáció lényege is a valós világtól való elszakadás. Nagyonhülyén értelmezve a tévézés meg a játszás is egyfajta meditáció:P

Kérdés mennyire kötött, a TV a legrosszab sztem mert azt nem befolyásolhatod, a játékban legalább arra mész amerre akarsz és azzal játszol akivel akarsz. Ettől függetlenül egy kötött világ. Az olvasás ilyen szemszögből a legkötetlenebb, mert ott a szöveg vezeti a fantáziád, de te magad képzeled el a karaktereket és a helyszíneket....

Sztem vicces buffer lenne Orsiból, Jani meg jöhetne velem orkoskodni:)
Persze csak vicc...

CsegeJani · http://pavadzsihad.blog.hu/ 2009.01.30. 12:41:05

Kiszakadás???...inkább az egységélmény nem? ha már a meditációt hozod példának:DD...Pontosan azt akarják veled elhitetni ezek a dogok hogy te kiszakadsz és elvonatkoztatsz attól ami történik...De egy hátul ütője van ennek a kiszakadásnak, hogy nem te irányítod...és gyakorlatilag ugyan úgy vagy benne mint a valós világban ahonnan menekülsz.
A játékot meg a tv-t én egy szintre hoznám sőt talán a játék még rosszabb is. Hogy miért??
Ölhetsz, kereskedhetsz, háborúzhatsz, pénzt szerzel...és miért, hogy te legyél a legjobb....és minden mai játék erről szól amelyik nem....hát az nagyon gyorsan eltűnik a piacról:(((vagy már legalább 50 éves:DDD

Ósi 2009.01.30. 12:52:16

Mi az, hogy buffer?
Amúgy szerintem a meditáció pont, hogy a valós világba visz az illúzióból, amire mi szt hisszük, hogy ez a valóság. Nem igazán hasonlítanám össze a tv-vel és a játékokkal. Azok ugyanabban az illúzióban tartanak,amiből ki akarsz igazából szakadni, ráadásul manipulálnak tovább és tovább

nyirzsik 2009.01.30. 13:49:21

Buffer az egyfajta support karakter. Ő teszi rád a különböző erősítő varázslatokat, nem nagyon lehet vele ölni inkább csak a harcos emberkéket támogatja, gyógyítja harc közben, ergo---> nélkülözhetetlen:).

Melyik a veszélyesebb? Tv vagy a játék? A tv agymosás úgy ahogy van, főleg mostanában: 15 perc film 15 perc reklám erről szerintem nem is kell mást mondani, mindenki ismeri. A játék meg sajna annyira jó, hogy jobb mint a való világ:P ez így durván hangzik, de ugyanarra a társadalmi poziciószerzésre épül mint a real world ( őgy ahogy tanult Csegejani barátom mondja), csak ott név-arc nélkül történik minden, így bármit megtehetsz szinte ezért is olyan csábító. A veszélye ennek is az, mint addiktív dolgoknak úgy általában, amit tanult barátom Kissjuhász is említett, hogy nem szabad túlzásba vinni és átengedni magad annak, hogy az irányítsa az életedet, nem szabad a legfontosabbnak lennie, csak akkor szabad "használni" ha minden mást rendbe tettél a való világban magad körül (pont)

Ósi 2009.01.30. 16:46:22

Ezt most nagyon megmondtad Karcsi. A helyzet az, hogy a lányok nehezen viselik, ha a pasijuk állandóan a gép előtt ül és a játékkal van elfoglalva. Ezt tanúsíthatom. Addig éld ki magad, amíg nincs barátnőd, mert akkor vele kell foglalkoznod:-)Bár lehet, hogy pont ezért zombulsz ennyire a gép előtt, mert nincs nő. Ez persze nem csak rád igaz..

nyirzsik 2009.01.30. 17:40:44

Ilyenkor szépen le kell ülni vele játszani, mert ő is elmegy veled vásárolni bazze:)

ááááááááááá 2009.01.30. 20:01:58

Nyirzsik, csodálkozol,hogy egyedül vagy?????!!!! utsó kommentedre reagálnék, szerinted ennyi kell egy nőnek?!

CsegeJani · http://pavadzsihad.blog.hu/ 2009.01.30. 20:19:55

@ááááááááááá: Van amelyiknek igen:DDD....ismertem/merek párat:DDD...bár nem hoznám fel mint pozitív példa:D

nyirzsik 2009.01.30. 20:21:28

nem csodálkozok, sőt örülök is neki:)

vereskoma 2009.01.30. 21:26:03

na nekem két munkatársam is van, akik a csajukkal együtt játszanak, és supportálják egymást. azé' az is szép nem, együtt jóban rosszban, sárkánytűzben, manaviharban...

vh 2009.01.31. 21:10:54

Mondjak valamit? Meg fogod unni :)) Nálam is ez történt, de azért majd még benézek egy kicsit az uccsó vizsgák után. :D

ááááááááááá 2009.02.02. 17:44:42

...vh, már te sem ülsz ki baltát árulni a piactérre?:)
süti beállítások módosítása