Utolsó kommentek

  • hir6kommentár: @luci.a.tuti: Ahogy látom az URLek megváltoztak: tutimagantanar.hu/keres/angol-nyelv/budapest/online-nem-feltetel (2024.01.16. 11:13) Aki tud jó angol magántanárt az szóljon!!
  • Rolex1780: Szia engem legalább kettő de lehet 3 is érdekelne . Hol tudom megrendelni ? exexrolex@gmail.com (2011.07.02. 08:11) Balaton Sound Bérlet 25000
  • suff: Sziasztok! Látom elég régiek a hozzászólások csak némi infót szeretnék gyűjteni a következő Gucáról! Én is trombitás vagyok és elvarázsolt ez a fesztivál és el kell jutnom oda jövőre! :) Érdkelne ... (2010.12.09. 21:00) guca trombitafesztivál
  • okko el loco (törölt): sejtettem, hogy valami ilyesmit fogsz válaszolni (2010.10.22. 17:34) rocket man
  • CsegeJani: @okko el loco: :)))) nekem bejön:) de csak a sorozat miatt amiben volt. (2010.10.22. 14:52) rocket man
  • okko el loco (törölt): na ezt mégis hogy képzeled? (2010.10.22. 09:42) rocket man
  • nyirzsik: na így már teljes :) (2010.10.01. 10:55) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: TEODOR férfi keresztnév Eredete: Görög, Német, Latin, Jelentése: Isten ajándéka Névnapok: •augusztus 16 •szeptember 2 •november 9 •december 27 •december 28 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: ... (2010.10.01. 10:54) !Welcome Teo!
  • okko el loco (törölt): szép jelentése van azt meg kell hagyni :D köszönjük az utánajárást nyirzsik :)) (2010.10.01. 10:05) !Welcome Teo!
  • nyirzsik: férfi keresztnév Eredete: Teodor, Jelentése: német rövidülése Névnapok: •szeptember 2 Hasonló kezdetű férfi keresztnevek: •TEOBALD •TEODOR •TEOFIL •TERESTYÉN •TÉTÉNY •TÉZEUSZ (2010.09.30. 16:31) !Welcome Teo!
  • Utolsó 20

Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

2009.03.27. 10:19 luci.a.tuti

Oliviero Toscani

Az ismert világcég, a Benetton életébe jelentős változást hozott, amikor 1983-ban Luciano Benetton felkérte reklámfotósának Oliviero Toscanit.
Toscani szerint a reklámipar nyugtalanító, kirekesztő és fajgyűlölő világot jelenít meg. Megszokott kliséket alkalmaznak, mint a néma, csontsovány manökenek, továbbá paradicsomi boldogságot sugallnak képeikkel. Véleménye szerint a reklám a közönség számára készül, továbbá a plakát feladata az, hogy az utca művészete, a városok öltözete és dísze legyen.
Toscani 1982 és 2000 között dolgozott a Benettonnak, a csaknem két évtized alatt számos vitatott kampánnyal rukkolt elő, amelyeken csak a „United Colors of Benetton” felirat volt az egyetlen szöveg. Ezekkel a plakátokkal a Benetton a reklámozás új területére hatolt be, amellyel túllépett a termék népszerűsítésén, a márka filozófiáját igyekezett eladni, a valódi életet jelenítette meg. A riportfelvételek szembeállítása a reklám negédességével azonnal gondolkodóba ejt, és megtöri az emberek passzivitását, hat az érzelmekre.
A kritikusok szerint minden idők legbotrányosabb plakátja az, amelyen egy haldokló AIDS-beteg látható apja karjában. A plakát az AIDS-betegek kirekesztése elleni tiltakozásul készült. Toscani szerette volna demonstrálni, hogy nem elfogadott az a gyakorlat, hogy az AIDS-betegeket hagyják magányosan meghalni, valamint a plakáton keresztül akarta tájékoztatni a világot az AIDS-ről. Sokak véleménye szerint az átütő erejű kép bánthatja a HIV-pozitívokat, mégis hatékonyabb lehet, mint bármilyen megelőzési kampány.
A HIV fertőzöttekre próbálta felhívni a figyelmet az 1993-as kampány is, amelynek keretében meztelen fenékre, hasra és karra tetovált „H.I.V.-positive” feliratú plakátok jelentek meg. A kampány elérte a célját, minden vita, minden gondolat, ellenző vagy dicsérő cikk a HIV-pozitívok megbélyegzése és kiközösítése, valamint a reklám buzdító ereje körül forgott.
Toscani nem készít reklámokat, nem ad el semmit, nem próbálja durva csalással a közönséget vásárlásra bírni. Nem szorítkozik a szépség és a gondatlanság modelljeire reklámjaiban, hanem a társadalom megoldatlan problémáit, kérdéseit mutatja be. Azzal, hogy bírálja, és megpróbálja belülről felrázni a reklámszakmát, a maga módján próbál hozzájárulni ahhoz, hogy egy új szemlélet alakuljon ki a kommunikáció ezen válfajáról.
2005 őszén a Ra-Re nevezetű divatcég reklámkampánya számára készült fényképeivel Toscani újabb lavinát indított el a közvéleményben. Reklámplakátjain homoszexuális férfiakat ábrázolt, melyek heves vitákat szítottak, és civil szervezeteket bosszantottak fel Olaszországban, akik vulgárisnak és provokatívnak bélyegezték a fényképeket. Oliviero Toscani a melegek nagy barátja. Az utóbbi 35 év legfontosabb kulturális mozgalmának nevezi a melegek polgárjogi küzdelmét. Véleménye szerint a melegmozgalom előrevitte a kultúrát és az emancipációt, amire már régóta szükség volt. Szerinte nem kérdéses, hogy az egynemű pároknak is azonos jogokat kell biztosítani, továbbá hihetetlennek tartja, hogy egyáltalán vita tárgya lehet a melegek egyenjogúsága.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pavadzsihad.blog.hu/api/trackback/id/tr321028743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vereskoma 2009.03.28. 01:55:17

én olvastam ám a könyvét! szerintem jó dolgokat csinált anno, ma már elsüllyedt a törekvés a hétköznapi mocsokba szerintem. mindig figyelem a benetton reklámokat, de szerintem már találtak megalkuvóbb arcokat
süti beállítások módosítása